Thank you Letter
- 19.03.2014
- Автор блога: Светлана Клавдиевна Онучина
- Категория: Английский язык на практике
Thank you Letter
После прохождения интервью, важным элементом деловой этики является написание благодарственного письма. В отличие от российских реалий, на западе практика написания подобных писем является общепринятой, и работодатели действительно будут хуже думать о вас, если в первые сутки после собеседования не получат подобного письма у себя на почте.
Конечно, можно написать типовое благодарственное письмо, но тогда будет упущена возможность лишний раз подчеркнуть свою индивидуальность и наличие качеств, необходимых для работы именно в данной компании. Поэтому мы советуем в своем письме подчеркнуть те плюсы компании, которые вам открылись при ее посещении, и отметить профессионализм ее сотрудников, с которыми вы общались во время интервью – так вы дадите понять потенциальному работодателю, что быстро способны оценить вновь полученную информацию и понять, как ее можно использовать в своей дальнейшей работе.
Далее мы приводим общепринятый формат написания thank you letter, в который вы можете вставить свои личные комментарии по поводу конкретной компании.
Thank You Letter Format
Contact Information:
(The person you are writing to)
Name
Title
Company
Address
City, State, Zip Code
Contact Information:
(Your contact information)
Your Name
Your Address
Your City, State, Zip Code
Your Phone Number
Your Email Address
Date
Greeting:
Dear Mr./Ms. Last Name
Body of Thank You Letter:
• When writing a thank you letter, keep your letter simple and focused. Single space your letter and leave a space between each paragraph. Left justify your thank you letter. Use a plain font like Arial, Times New Roman, or Verdana. Select a font size of 10 or 12 points.
• The first paragraph of your letter should thank the hiring manager for taking the time to interview you.
• The second paragraph of your thank you letter should include the reasons why you are a strong candidate for the position. List specific skills that relate to the job you interviewed for.
• If there is information about your qualifications that you wish you had mentioned during the interview, but didn’t get a chance to discuss, use the next paragraph to explain.
• In your closing paragraph, reiterate your appreciation for being considered for the job and let the hiring manager know you are looking forward to hearing from him or her soon.
• Leave a blank line after the salutation, between each paragraph, and before the closing.
Closing:
Best Regards or Sincerely,
Signature:
Handwritten Signature (for a mailed letter)or typed Signature.
Далее предлагаем вашему вниманию образец написания thank you letter.
Dear Mr./Ms. Last Name:
It was very enjoyable to speak with you about the assistant account executive position at the Smith Agency. The job, as you presented it, seems to be a very good match for my skills and interests. The creative approach to account management that you described confirmed my desire to work with you.
In addition to my enthusiasm, I will bring to the position strong writing skills, assertiveness and the ability to encourage others to work cooperatively with the department. My artistic background will help me to work with artists on staff and provide me with an understanding of the visual aspects of our work.
I understand your need for administrative support. My detail orientation and organizational skills will help to free you to deal with larger issues. I neglected to mention during my interview that I had worked for two summers as a temporary office worker. This experience helped me to develop my secretarial and clerical skills.
I appreciate the time you took to interview me. I am very interested in working for you and look forward to hearing from you about this position.
Sincerely,
Your Signature
Your Typed Name
Написание этого письма имеет три главные цели:
1. Поблагодарить представителя компании за проведенное интервью
2. Подтвердить свою заинтересованность в сотрудничестве с данной компанией на оговоренных на собеседовании условиях
3. Разъяснить свою позицию по вопросам, возникшим в ходе собеседования, но недостаточно четко сформулированным во время беседы
В заключение хочется отметить, что хотя на первый взгляд написание такого письма кажется чисто формальной процедурой, в действительности оно дает вам еще один шанс произвести благоприятное впечатление на потенциального работодателя.